zaterdag 13 augustus 2016

Counting down

Halloooo lieve mensen,

Over precies 15 dagen gaat het gebeuren, ik vertrek naar Amerika om daar een jaar Liberal Arts te studeren aan Lawrence University in Appleton. Dit had ik een jaar geleden absoluut niet verwacht, ik wil namelijk al lang heel graag naar de toneelschool. Ik heb dit jaar auditie gedaan maar omdat de kans dat je wordt aangenomen heel klein is heb ik tegelijkertijd ook het CSP project bij Fulbright doorlopen. Dat houdt in veel toetsen maken, essays schrijven, gesprekken voeren en een miljoen vragenlijsten invullen.
In combinatie met audities doen was dat een beetje veel van het goede in m'n examenjaar, maar om het het kort te houden: ik ben helaas niet aangenomen, maar in plaats van de toneelschool ga ik nu dus iets anders heel geweldigs doen, een jaar studeren aan Lawrence!

Lawrence is een kleine universiteit met een groot conservatorium waar ik veel drama vakken wil volgen. Drama is relatief groot op Lawrence en daarom ben ik ook heel blij dat ik daar ben aangenomen. Ik leef op de campus, wat inhoud dat ik samen met een roommate een kamer heb in een gang waar heel veel andere eerstejaars slapen.
Lawrence ligt ongeveer drie uur boven Chicago in het stadje Appleton.


Appleton ligt vrij noordelijk, -15 graden in de winter is dus normaal. 

De meeste voorbereidingen zijn nu zo ongeveer gedaan, denk ik... Hoop ik. Ik krijg nog bijna dagelijks een mini-hartverzakking omdat ineens blijkt dat ik nog iets had moeten doormailen of invullen, maar dat ligt grotendeels aan mij heb ik het idee.

Ik besef nog niet helemaal dat ik de aankomende 10 maanden aan de andere kant van de wereld zal leven en ik heb geen idee of ik dat erg zal vinden. Misschien wel, misschien niet.

Hopelijk kan ik met deze blog familie , vrienden en toekomstige CSP'ers een beetje op de hoogte houden van m'n ervaringen op een ander continent.

Ik heb er 97% zin in en ik ben 3% bang, maar dat hoort erbij denk ik.

Lieeeefs,
Niesje



Geen opmerkingen:

Een reactie posten