zondag 25 september 2016

Going strong in Appleton

Heee hoi,

Hier is het echte leven ondertussen begonnen en dat is druk. Heel erg druk.
Na de eerste twee lessen Introduction to theatre was helaas wel duidelijk dat dit niet echt m'n vak was. Niet omdat ik het niet interessant vond, integendeel zelfs, maar de professor en de studenten waren, op z'n zachts gezegd, niet enthousiast te krijgen voor het lezen van theaterstukken. En dat is nou precies waar dit vak over gaat... Dat vak heb ik dus (helaas) laten vallen en daarvoor in de plaats heb ik het vak Introduction to American Society gekozen, hierbij leer je alle gewoonten en gebruiken van de Amerikanen, heel interessant. M'n andere vakken waren gelukkig wel meteen heel leuk en vooral Introduction to Biomedical Ethics vind ik heel interessant. Het is een vak waarbij je heel veel moet discussiƫren en je eigen manier van denken moet ontwikkelen op het gebied van de medische zorg. Het laatste vak dat ik heb is Freshman Studies en dat is best wel pittig, vooral omdat je intens veel moet schrijven en dat is met mijn kleuterschool Engels toch wel even lastig.
Gelukkig is het hier heel normaal om een writing tutor aan te vragen, naar een writing center te gaan of gewoon aan je vrienden te vragen of ze je paper willen nalezen. Dus dat komt allemaal wel goed.

Anyway, genoeg over school.

Maandag heb ik mijn eerste Ultimate Frisbee practice en daar heb ik echt heel veel zin in. Ik heb gehoord dat heel veel mensen super fanatiek zijn tijdens dit spel dus ik ben benieuwd.
Elke dinsdag en donderdag heb ik Viking Chorale en dat is heel leuk. Het koor is super groot en er zitten heel veel leuke mensen in. We hebben in oktober een eerste concert en in november nog twee anderen.

Dit weekend is er Octoberfest in Appleton en dat betekend feest. Ik ben met Emily en haar roommate Emily (iedereen heet hier Emily) downtown gaan wandelen en dat was heel gezellig. Appleton voelt heel klein, totdat je honderden mensen door de straten ziet lopen.

                                                                   With my two Emily's

Aanstaande vrijdag is de International Fall Formal en daar heb ik heeeel veel zin in. Vandaag gaan we naar de mall om een jurkje en schoenen te kopen (de schoenen pasten namelijk niet meer in mijn koffer). De mall hier is echt heel groot, en dat is voor veel mensen een beetje gek omdat Appleton juist vrij klein is. Ik ben er in ieder geval heel blij mee.

Het leven hier is druk en fijn en Lawrence begint steeds iets meer als thuis te voelen.

Heel veel liefs,
Niesje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten